DIXIT

DIXIT – tā ir pozitīvas enerģijas un pārsteidzošu emociju spēle. Kārtis atgādina mākslas darbus, tās rosina fantazēt un radīt...
Rekomendējam pieaicināt vismaz 2 draugus un kopā savākt 24 kārtis.

Samaisiet visas esošās kārtis un izdaliet katram spēlētājam pa 3-6 kārtīm (atkarīgs jau no esošā kāršu skaita).

Atlikušo kāršu kaudzīti nolieciet uz galda, visiem labi aizsniedzamā vietā.

Viens spēlētājs ir stāstītājs. Viņš apskatās savas kārtis, kuras viņam ir rokās.

Par vienu no tām viņš izdomā un pasaka sentenci/teikumu (viņš nekādā gadījumā nerāda citiem spēlētājiem savas kārtis). Sentence var būt ļoti dažāda – tā var būt kā viens vārds vai vairāki, tā var būt skaņa, tā var būt izdomāta frāze, tā var būt arī pārņemta frāze no kāda daiļdarba, piemēram, literatūras, kino, sakāmvārda, dziesmas utt.

Katrs spēlētājs (no savām rokās esošajā kārtīm) izvēlas vienu kārti, kura vislabāk atbilst stāstītāja teiktajam.

Pēc tam visi spēlētāji, viens otram nerādot, savas izvēlētās kārtis atdod stāstītājam. Stāstītājs sajauc savu kārti ar kārtīm, kuras saņēma no citiem spēlētājiem. Tad šīs kārtis nejaušā secībā (ar zīmējumiem uz augšu) ir jānoliek vienā rindā uz galda. Kārts kreisajā pusē būs pirmā, nākošā būs otrā utt. Ja spēlējat trijatā, varat iemaisīt vienu lieku kārti no aizvērto kāršu kaudzītes – spēlētājiem būs grūtāk uzminēt stāstītāja kārti.

Spēlētāju mērķis – atpazīt tieši stāstītāja kārti no visām atvērtajām kārtīm, kas ir uz galda.

Visi spēlētāji slepeni balso par vienu vai otru kārti un cer, ka tā būs stāstītāja kārts (stāstītājs balsošanā nepiedalās). Kārtīm tiek piešķirti cipari, sākot skaitīt no pirmās kārts kreisajā pusē. Piem., ja spēlētājs domā, ka stāstīja kārts ir nolikta trešā, skaitot no kreisās puses uz labo, tad viņš ar savu balsošanas kartiņu nobalso par šo kārti. Balsošanas kartiņas spēlētāji noliek sev priekšā. Balsošanas cipars paliek neatklāts, kamēr visi nav nobalsojuši. Kad visi spēlētāji nobalsojuši, tad balsošanas kartiņas tiek atvērtas un noliktas pie atbilstošā cipara kārtīm. Stāstītājs pasaka, kura bija viņa kārts. Spēle beidzas, kad ir paņemta pēdējā kārts no spēles kāršu kaudzītes vai kad kāds no spēlētājiem ir savācis 30 punktus. (Punktu skaitu varat mainīt, par to vienojoties spēles sākumā.) Spēlētājs, kurš savācis visvairāk punktu, kļūst par uzvarētāju.